2 Mayıs 2010 Pazar

Egoma dokunma fena olur!


Yeni moda "Aşk-ı Memnu'nun kitabı çıkmış" diyen kızla dalga geçmek ya, konuya dahil olup kendimi varedesim geldi. Üniversite yıllarında da aynı konu başka bir "kızcağız"ın Ağır Roman versiyonu için servis otobüsü dedikodusu ve şamatası olarak dolaşırdı. Ön koltuklardakiler "bilmem neli kız var ya, şöyle dedi geçen gün" diye anlatırlardı. İşaret parmakları kalkar ve görevini yapar, sonra eller iyice açılır, dizlere vurulur, kahkahalar atılırdı. Ben de yaptım mı çok hatırlamıyorum, umarım yapmamışımdır. Dalga geçilen ve gülünen insanların bunu kendileri seçmediği durumlarda içimde bir burukluk oluşur. Düşenlere de gülemem, vardır ya öyle bi ayrım. Düşen insana güler misiniz diye? Canı yanmamışsa belki... Ne yani ağırlık merkezin ile denge merkezin birbirini tutmamış sen de dengeleyememişsin sonuçta... Haa ama dersenki kendin düşme aşamasında heyecan yaşadığında gülmez misin gülerim evet ama sinirsel bir boşalmadır bu...

Peki n'oluyor da, sıklıkla zavallı "kızcağızlar"ı nadiren de erkekceğizler'i rezil etme arzusu uyanıyor içimizde?Tamam insanoğlu kıskanır ve kıskandığını ezmek ister... Bağıra çağıra konuşup ilgiyi üzerinde toplayanlardan, cahilliğini duyurma korkusu olmayanlardan, bizden daha güzel olanlardan, daha akıllı olanlardan, daha özgür olanlardan, daha farklı olanlardan korkarız, egomuz tehdit altındadır... Daha güçlüdürler belki de şimşekleri üstlerine çekme güçleri vardır... Belki de geçmişte biz de öyle çocuksu bir güçle yaşıyorduk sonra gücümüzü yokettiler, tektipleştirdiler, ayıplarla, günahlarla... Tamam insanoğlu olamadığı, yapamadığı şeyleri yapanları aşağılar, eleştirir. Böylece aslında kendisinden üstün olduğunu düşündüğü insanların açıklarını yakalayıp bir halta yaramadıklarını ispat etmiş olur. Buraya bir işaret yakmak istiyorum. Kimin kimi eleştirdiğine dikkat edin, çünkü eleştirdiği yönden kendinde de bir nebze olabilir...

İnsanların kendilerini geliştirmemelerine, küçük dağları ben yarattım tavırlarına kızmayı anlıyorum da bize, insanları hayatlarının bir anına bakarak yargılama hakkını kim veriyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder